Místní akční plán = MAP IV

Webinář Mgr. Jiřího Haldy – Procesy učení a zrání žáka a kompetence učitele

/ Lenka Šmardová

V rámci projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání II v území dopadu ORP Nové Město na Moravě“ zveme veřejnost na webinář Mgr. Jiřího Haldy „Procesy učení a zrání žáka, …

Webinář Mgr. Jiřího Haldy – Procesy učení a zrání žáka a kompetence učitele

V rámci projektu „Místní akční plán rozvoje vzdělávání II v území dopadu ORP Nové Město na Moravě“ zveme veřejnost na webinář Mgr. Jiřího Haldy „Procesy učení a zrání žáka, výuka a kompetence učitele“.

Webinář se koná 7. 4. 2021 od 13:00 do 18:00 online v MS Teams.

Procesy učení a zrání žáka, výuka a kompetence učitele

Procesy učení jsou přirozenou vývojovou potřebou mozku a lidského vědomí. Dějí se automaticky, je ale možné, ba přímo potřebné je ovlivňovat. Jedná se o přirozený proces zrání mozku, který mění dynamiku i charakter podle konkrétních časových období.

Webinář má čtyři části, rozdělené do devadesáti minutových bloků, jejichž obsahem je:

1. blok: Dynamika vývoje mozku z hlediska individuálních a skupinových potřeb. Paralelní procesy učení a jejich izolované charakteristiky.

2. blok: Vývojová období a jeho charakteristiky v souběžném zrání procesů učení – v předškolním věku a vlivu institucí na tento věk.

3. blok: Období prvního a druhého stupně ZŠ charakteristické odlišnosti jednotlivých ročníků, ale i stupňů. Co dominuje dynamice nízkého věku? Skupinové potřeby žáků druhého stupně. Vliv a význam výchovného působení rodiny a formativního působení školy. Charakteristiky středoškolského období a jak se vyvíjejí procesy učení v průběhu dospělosti a stáří.

4. blok: Diskuze, příklady z praxe, dotazy. Je tradiční charakteristikou, že větší část pedagogů se setkává s velmi podobnými problémy, jen je díky individuálnímu přístupu (v individualizovaném období vývoje dětí) neumí zobecňovat. Proto je diskuze velmi efektivní částí výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.

Cílem semináře je seznámit účastníky s dynamikou vývoje procesů učení a jeho charakteristickými obdobími. Paralelnost a vývojové zvláštnosti delegují na učitele zvýšenou osobnostní pružnost, ale také znalost informací z tohoto oboru.

Přihlásit se můžete na tomto odkaze https://forms.gle/iCoeB88efaHXSCkU9

Odkaz na webinář najdete brzy zde či na fb profilu MAP II v ORP Nové Město na Moravě.